Suluova İlçe SWOT Analizi | Geri Dön |
Stratejik planlama sürecinde, kurumun güçlü ve zayıf yanları, kurumun karşı karşıya kalacağı fırsatlar ve tehditlerin belirlenmesi çok önemli yer tutmaktadır. GZFT analizi yapılırken paydaş analizinde kullanılan anketler ve stratejik planlama toplantılarından alınan sonuçlardan faydalanılmıştır.
Suluova TSO, 45 yıllık saygın kurumsal kimliğiyle Suluova’nın önde gelen kurumlarından biridir. Yeniliğe açık, aktif ve sonuç odaklı yönetim anlayışı, kurumun çabuk karar alma ve uygulama yeteneğinin gelişmesine pozitif katkı sağlamaktadır. Kurumun güçlü ve alanında profesyonel insan kaynağına sahip olması, kendine benzer kurumlara nispeten vermiş olduğu hizmetlerdeki hata payının daha az olmasını sağlamaktadır. Suluova TSO’nın yayınlayacak olduğu STSO Dergisi’nin geniş içeriği ve görsel zenginliği ile üyeler, paydaşlar ve Odamız arasında iletişim kurulmasına ve dışa açılmasında önemli rol oynayacaktır. Ayrıca Odamız bünyesinde kurulan Kadın Girişimciler Kurulu ve Genç Girişimciler Kurulu’nın çalışmaları, Odamızın faaliyet alanını genişletmiş olup Odamızın gücüne güç katmaktadır.
Suluova’nın en büyük Kamu Kurumu niteliğindeki sivil toplum kuruluşudur. Bu sebeple bazı Bakanlıkların görevlerini yürütmektedir. Bu görevler;
--Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na bağlı Ticaret Sicil Müdürlüğü ile üyelerimizin ticari sicillerini tutmak,
--Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı İşkur Hizmet Noktası faaliyetlerini yürütmektir.
Ayrıca;
-Kurumun köklü geçmişinden kaynaklanan iş kültürü ve bölgede tanınırlığı.
-Oda’nın ve oda’yı temsil eden bireylerin toplumda ve kurumlar arasında saygın bir imaja sahip olması
-Kentin iş dünyasını ilgilendiren organizasyonların düzenlenmesinde etkin rol alması
-Sürekli yenilenmeye ve gelişime açık olması
-Üyelerin ihtiyaçlarına geniş yelpazede hizmet verebilme
-Yönetimde süreklilik ve kurumsallık
Suluova TSO hizmet binasının fiziki açıdan yetersiz olması, yeni faaliyet alanlarına geçiş zorluğu çıkartmaktadır. Bu durum yapılması gereken teknolojik altyapı çalışmalarını da olumsuz etkilemektedir.
Kurum bütçesinde personel giderlerinin az pay alması, personel sayısının yetersiz olmasına ve bazı birimlerde iş yükü fazlalığına sebep olmaktadır
Oda tarafından düzenlenen faaliyetlere üyelerin yeterli katılımı sağlamaması
Oda görev, yetki ve sorumluluklarının üyelere tam olarak anlatılamaması ve buna yönelik tanıtım faaliyetlerinin yeterli düzeyde olmaması
Oda ve üyeler arasında etkin iletişim ve geri beslemelerinin istenilen düzeyde olmaması nedeniyle üyelerinin güncel durumunu takip etmekte zorluklar yaşanmaktadır.
Odalar ve kurumlar arasında bölgesel, ulusal ve uluslar arası işbirliklerinin artması kurumumuzu faaliyetlerinde daha etkili hale getirecektir.
Suluova’nın TR-83 bölgesinde bulunması Avrupa Birliği projelerinden faydalanmasına imkân vermektedir.
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın( OKA) sürdürdüğü faaliyetler ile üyelerimize yapmış olduğu mali ve teknik destekler Suluova sanayisinin rekabet edebilirliğinin artması ve dışa açılmalarına destek vermektedir.
Bölgeye yeni ulaşım imkânlarının artması, bölgenin coğrafi stratejik konumu ve bölge halkının sahip olduğu girişimci ruh yeni yatırımların artmasına sebep olacaktır.
Küresel mali krizin Suluova’ da faaliyet gösteren işletmelerimiz üzerindeki negatif etkisini sürdürmesi ile ticari risklerin artması
Kurumsal alt yapısını tamamlamış şirket sayısının az olması, ileride yaşanabilecek ekonomik krizlerde şirketlerimizi daha derinden etkileyecektir.
Bölgedeki teşvik kapsamının daraltılması işletmelerimizin sürdürülebilirliği açısından sıkıntı yaşamalarına sebep olacaktır.
İşletme düzeyinde çözüm ortaklığı ve kümelenme yaklaşımı yerine bağımsız çalışma kültürünün yaygın olması
Hizmet sektörüne yönelik ticari faaliyetlerin İlçemizdeki yoğunluğunın sanayiye göre fazla olması
Bürokrasinin yatırımcılara çıkardığı engeller